Arja Saijonmaa

Varför är halva min blogg reklam för google? Svårt att uttrycka sig på nätet utan att ofrivilligt sponsra företag. Vi åttitalister är som uppstoppade korvar vad gäller information. Kändisporr genom ena örat och Karl Marx genom andra. Ja, jag säger som Arja: vem är du, vem är jag, levande charader. Dagens ungdomar borde lära sig meditationsteknik i skolan för att kunna koppla bort intrycksflödet. FÖR VEM SKA MAN TRO PÅ. Jag får svårare och svårare med mina ställningstaganden. På eftermiddagarna blir jag avlöst av en Securitasvakt. Han säger alltid att han hatar människor som inte har en bestämd åsikt, att dom smittar med sitt velande. Sedan ville han diskutera terrorism/islam/kristendom. För mig känns ingenting givet just nu -- gott/ont, bra/dåligt? Allting rubbades i Ryssland. Då känns det skönt att sofisterna på de gamla grekernas tid slog till med att "allt är relativt".


Kommentarer:
Postat av: sharona

Hej och tack! Det går jättefint. Vad roligt att männsikor som inte är mina bekanta uppmuntrar mig. Det räknas liksom inte när bästa kompisen säger att man är duktig. För det tycker de alltid.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback