Arty

Jag kan inte sova. Försöker lägga mig tidigt så att jag ska orka jobba imorgon. Räknar streck från persiennernas skuggor på väggen. Tittade på konstprogrammet Arty. Stadsplanering är intressant. Sjukhuskonst är intressant. Huddinge sjukhus består mestadels av förskräckliga glasmontrar med uppstoppade ekorrar och teckningar av färgglada enhörningar. Men på intensivvårdsavdelningen finns en fondtapet som föreställer en skog, där vita pappersark flyger fritt i luften. I väntrummet står kronärtskockor i glasskålar. Och så i taket; detta prisma som distraherade min gråt för en stund. Jag kan inte öppna mormors julkalender, för jag kan inte med att räkna dagarna. Kanske är det anledningen att jag inte kan sova - jag vill att tiden ska stå stilla.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback