när någon dör

Överväldigande trötthet. Vissa dagar har jag svårt att ens komma ur sängen. Besökte min mamma igår igen. Jazzskivor går på repeat. Det stickas tröjor, bakas sockerkakor. Jag känner inga livskickar. Känner trötthet, ilska, frustration. Och idag ska jag till tandläkaren. Kommer förmodligen att börja gråta. Funktionen sätts igång i anonyma sammanhang, på tunnelbanan eller hos människor som inte känner mig men som tar rollen som förälder/psykolog. Fällde en tår över middagsbordet igår, men den försvann lika fort som den kom. Försöker läsa Didion, men kan inte. Alla ex av Elementarpartiklarna är utlånade på biblioteket. Drömde om katter igen. Känner ingen fast punkt i tillvaron, alla dagar flyter samman till en. Snart kommer tentorna, i syntax och skriftlig översättning. Jag är lost in translation.

Kommentarer:
Postat av: Moa

Sanna, låna en massa Houellebecq av oss!

2006-11-30 @ 23:28:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback