kväll-natt-morgon

Fin natt med fin kille. Inte mycket sömn dock. Många filtar, kuddar, hud. Idag små små blåmärken och en avbruten nagel. Dricker kaffe och tänker på "Bonde söker fru". Det blev ett glas vitt på Södra Teatern, sedan varm choklad hos Ylva som tog emot mig i blå negligé och sina stora glasögon. Sedan Indigo, sedan hem. Har inte längre någon tidsuppfattning. Mitt i natten tittade vi på ett avsnitt av den där sjukhusserien med läkaren som ska vara "burdus och otrevlig", det var fasligt spännande att följa sjukdomsförloppet hos en kvinna som fått "afrikansk sömnsjuka" efter ha varit otrogen mot sin man (en av snyggingarna i Prison Breake). Det kulminerade i att kvinnan överlevde och mannen lämnade henne pga hennes "felsteg" som de kallade det. Moralkaka big time. Där låg jag i kuddhav med en redig karl i mina armar och kände ändå... någon slags frid i mitt annars så röriga liv. Det är fint att lära känna en människa. Fint, och märkligt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback