"feminism"

image106

Har fortsatt läsa en del om det ryska fenomenet sterva, som översätts med bitch och symboliserar den ryska moderna kvinnans "rättighet att vara självständig och sexuell". Dvs promiskuös. Det finns tusentals bloggar skrivna av unga tjejer i Moskva som lever Sex & The City-liv, med exakt samma hårda jargong som hos Sveriges oändliga rad av modebloggar. Igår drack jag fem Cosmopolitans, satte min dyra jeansröv i en taxi och åkte hem för att knulla min pojkväns bästa vän. 20 kommentarer som hyllar henne för att vara en äkta sterva.

Jag läser Stockholmstjejers bloggar och hittar typiska sterva-inlägg. Jag citerar
denna: Allt jag minns av henne (Margret Atladottir) är hur hon 17 år ung satt knäpptyst i en soffa bredvid ministella som knullade med stefan, som jag brukade knulla med långt innan det, och som jag en gång råkade vara otrogen mot per med. och sen var jag otrogen två gånger till. med två andra killar. jag minns dock bara en av dem. det var några knullfyllda år det där. att ta taxi mellan knullen kan rekommenderas, då hinner man med mer.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback