sex, lögner och videoband

Migrän... gick till kyrkogården. Mamma går inte dit. Jag gör det, men väldigt sporadiskt. Satt på kaféet och läste. Bland annat en rolig text i Vice som handlar om när en brud köper en manlig hora för att fullfölja sin fantasi om att bli våldtagen... det slutar med att han kommer på två sekunder och skickar henne sms hela natten, frågar hur hon mår, och om hon vill ses igen!

Apropå död och sex. Läste i Metro eller City om en man som skrivit en bok om hur hans fru blir sjuk i bröstcancer och hans reaktion är att supa och ligga med andra kvinnor... och sedan har mage att skriva en bok om det. Försöker se framför mig hur det skulle gått om min mamma reagerat på samma sätt... det är nästan skrattretande. Nej, hon satt vareviga dag vid sin mans sida. Masserade hans fötter med mjukgörande kräm. Såg döden i vitögat. Svek aldrig. DET är KÄRLEK. Kan inte tänka mig något starkare bevis på KÄRLEK. Året innan pappa blev sjuk dog en nära vän till familjen, också i cancer. Hennes man flippade ut...han besökte henne inte på sjukhuset. Söp på begravningen. Det slutade med att han faktiskt söp ihjäl sig.

Det svinigaste man kan göra är att svika sin äkta hälft i en sådan situation, och sedan skriva en jävla roman om det.

Fy fan.

Apropå det så har jag varit på möhippa. Åtminstone de sista timmarna som inkluderade ett besök på Sturecompagniet och en mysko klubb i Skanstull. På tunnelbanan satt en gubbe framför mig och stirrade på mina fötter hela vägen hem.

Kommentarer:
Postat av: sofia

jag håller med dyrt och heligt. skriva en jävla roman och att man knullar bort sin kärlek och spär på sin feghet. det är ynkligt och dåraktigt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback