två svenska filmer

image285

I går var Sofia på mitt jobb för att plåta en ung regissör. Han dök inte upp, och behagade inte att ringa för att meddela att han var sen. Dessutom skulle han på ett möte, vilket gjorde att hon fick vänta 1, 5 timme för att knäppa kort. Taskig stil, for sure. Såg hans film häromdagen,
Du&Jag, som var fin och stundtals underhållande, men jag sympatiserade inte med någon av karaktärerna, allra minst huvudrollsinnehavarna. Tjugofemårskriser, olycklig kärlek och fylla. Visst känner man igen sig. Men både Naomi och Johan är så självupptagna och otrevliga att man bara önskar att de ska bli tillsammans och försvinna till New York.

Har också sett en förhandsvisning av Underbar & Älskad av alla, baserad på boken som jag sågade häromveckan. Tyckte faktiskt att filmen var bättre än boken, trots det något tramsiga och flamsiga temat där Martina Haag gör bort sig och utsätter sig för ständiga pinsamheter. Men - jag kan inte låta bli att känna mig lite kär i henne! Hon är så härlig och snygg att jag önskar att hon var min mamma, syrra, bästis eller älskarinna. Åh, Martina, I like you.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback