vojne vojne

Jag har någon slags irritation i ögat som gör ont. Ser ut som en hårt arbetande, ensamstående, trebarnsmamma. Känner mig ynklig och saknar mitt ex. Att sova sked. Klädkris, hudkris.

Ser Martina Haag överallt, senast igår på tv. Hon fick riktigt jobbiga frågor om att bli kändis sent i livet. Och Martina berättar om reklamfilmer för servetter och hur det är när livet är motigt, "man måste ha galghumor (eller egentligen sa hon gravhumor) och kunna skratta åt eländet".

Ja, man måste kunna skratta åt eländet, även när man är 26. Men jag vill inte sitta i en tv-soffa om tjugo år och få frågan "varför tog det så lång tid att skriva din bok?" av en mesig programledare i rödslingad hockeyfrilla.

F skriver att tåget ska komma till min station...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback