fruit of the season

image351

Jag läser Åsa Lindeborgs pappabok och måste lägga ifrån mig den en stund. Stirra lite i väggen, på adventsljusstaken som säkert också är en produkt av tidigt åttiotal. Det tänker jag på, att föremål överlever sina ägare. Ingen rolig tanke. Därför förstår jag att mamma fyller lägenheten med nya saker, att hon markerar att det finns ett före och ett efter. Själv är jag i en övergångsfas, jag håller på att kläckas, en fallfärdig frukt... Mår väldigt bra av att i princip umgås uteslutande med killar. No fuss. Jag lär mig saker och fylls av energi, istället för att urvattnas. Jag iakttar dem och fascineras av det jag får se och höra. Vaggas i förtröstan och värmen från deras leenden. I kväll är jag för en gångs skull hemma, i ensamheten som är lika ljuv.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback