utopi, dystopi

image358

Jag gillar att A alltid ser möjlighet före begränsning. Den sortens optimism är som en vitaminjektion för omgivningen, den har samma positiva effekt som kroppens vita blodkroppar. Jag gillar att han ser på mig med samma entusiasm då jag på NK gråter för en åttatusenkronors-lackväska från Stella McCartney som när jag berättar om min far. Och jag gillar att han pratar snuskigt med mig i kaffekön på Sturekatten så att de ylleklädda tanterna hör.

Julfirandet är över och jag trivs i lugnet i min lägenhet. Laddar min nya iPod med musik och läser
Planetariet av Nathalie Sarraute. Var i helvetesrean idag och provade jeans med Karin på Whyred. Bytte för små (!) handskar som jag fick av mamma i julklapp. Fikade på Valand. Det ljuva lediga livet. Dricker receptfri hostmedicin.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback