spindeln i nätet

14464-76

Sally Mann fick frågan om vad hon anser om dagens fotografi, dvs det digitala och inte sällan kommersiella. "Today's photography is like a spider's web without the spider; it catches you, but it doesn't kill you." Det var fullsatt på Kulturhuset och Sally fick så mycket applåder att det nästan var ett halleluja moment. Hon är inspirerande för att hon är så vanlig, så jordnära. Opretentiös. Jag har skrivit inledningen till föredraget, talat med Walter om boken och fått hans godkännande och intresse, jag har lånat en kasse fotoböcker och allt borde kännas härligt och spännande efter den här helgen, men i den här fasen lägger sorgen lock på allt. Ni skulle sett mig i lördags natt, jag var nära att tappa kontrollen, nära att gå i tusen bitar. Jag har bokat en resa till Umeå. Åker på fredag. Nattåg.

Kommentarer:
Postat av: Fredrik

om du går i tusen bitar så är jag beredd med superlim. själv grät jag idag när jag lämnade f-huset. det var ganska märkligt, men ganska skönt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback