dagen efter

Man är aldrig så naken som när man ligger i någon annans säng med panda-sminkning och rufsigt hår efter en natt på stan. Jag gillar ungkarlslägenheter, det är oftast trivsamt stökigt. Och så vill killar alltid visa sin skivsamling, det är lite gulligt när de blir så där autistiskt exhalterade över något original från -85. Det var fullpackat på Allmänna galleriet igår, skön stämning och bra musik. Lite för hög ljudvolym dock, åtminstone för att kunna hålla en konversation flytande. Träffade killen som jag spanade på i smyg hela högstadiet, min Mr Big... kul att få utbyta ord med honom tio år senare. Vi kallade honom Kajalmannen eftersom han brukade ha svart kajal. Efter Ag tog vi en öl på Sturehof och jag blev kär i tjejen som spelade skivor, sjukt snygg och autistiskt exhalterad över sina favvolåtar. Hon spelade till och med Born to run. Men vi gick snabbt vidare till East där jag såg Hey Baberiba-Peter sitta och småhångla med en tjej. Sanna Bråding stod på toaletten och höll sminkkurs med sin märkliga whisky-röst. Jag är på jobbet, bakfull.

Kommentarer:
Postat av: Fredrik

ja, vad är det egentligen med skivsamlingar? det är den jag är mest mån om att skylta med, inte mina böcker eller filmer, eller elefantsamling. mina skålar jag har drejat själv gillar jag också att visa.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback