dröm

Förlåt att jag berättar mina drömmar igen. I natt kunde jag inte somna eftersom det blåste så hemskt utanför fönstret. Jag satte mig framför datorn och läste bloggar. På Marcus Birros blogg kunde jag läsa om när hans tjej ligger på sjukhus efter en operation av livmodern. De längtar efter barn, men har tidigare fått missfall.

I drömmen sitter jag i ett väntrum på Huddinge sjukhus, där min pappa vårdades för cancer. Marcus ligger på golvet och gråter. En rysk sjuksköterska med stor barm försöker lugna honom genom att säga "prata med sanna, hon har också förlorat en familjemedlem" varpå hon armbågar mig i sidan och vill att jag ska gråta för att visa hur ledsen jag är. Men jag kan inte, för det gör för ont. "Jag kan inte gråta", säger jag till henne. "Inte ens för Marcus Birro."

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback