Guldbaggegalan

De gröna stolarna stack som gräs i mina strumpbyxor och jag satt bredvid en rödklädd Marianne Ahrne. Sissela Kyle ledde galan med glans. Cecilia Frode var bäst som prisutdelare. Lena Endre vackrast i publiken. Eva Röse gravidast? Sara Sommerfeld och Måns Nathanaelson snuskigast på dansgolvet (med hård konkurrens från Rafael Edholm och hans nya kvinna). Maten var god, alkoholen likaså, skön stämning allt igenom. Jag höll mig till bröderna Björn och Aksel, dansade till Vanilla Ice och träffade Isak, upptäckte att min angorakofta läckte svarta tussar som fastnade under armarna, frös häcken av mig när alla skulle gå över röda mattan till Hasselbacken.

Kommentarer:
Postat av: ljuvlia

Hallå. Kom på att min pappa kommer på lördag, han ska spela klezmermusik på något ställe i Birkastan och ni måste följa med då!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback