hårdhudad

14464-67

Jag har en Securitasvakt på jobbet som utbildar sig till präst. Det var han som lät mig fundera kring uttrycket känslomässig förblödning. Han är industrisynthare, gillar engelsk humor och politiska diskussioner samt  våld. Jag har fått prova hans kniv-resistenta handskar som har något speciellt foder en kniv inte kan tränga igenom. Det är som att han bara går och väntar på att någon ska attackera honom på gatan, så att de där handskarna får en funktion utöver att bara värma händerna. Han har visat mig hur en ficklampa kan användas som tillhygge + Nitzer Ebb på YouTube.

    

Kommentarer:
Postat av: jonas

efter några veckor på jobbet sa han till mig: jag är en människokännare och du ser ut som en typisk liberal. sen hade vi en angenäm diskussion om gudsbevis och en inte lika angenäm om olika religioners föreskrifter gällande våld.

Postat av: sanna

haha!

2007-02-07 @ 15:12:17
URL: http://www.sannusjka.blogg.se
Postat av: moa

hahaha. Vilka blir präster egentligen. jag är nog mer lättad iofs, än ororad.

2007-02-19 @ 19:37:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback