those were the days

Härliga, härliga kväll. Var på middag hos Fredrik med folk från jobbet. God mat, bra musik, neonrosa serpentiner. Mmmm. Sedan: öl på New Castle Inn med lokalbefolkningen i Farsta. Gick loss på jukeboxen och spelade låtar som fick mig alldeles knäsvag, haha. Guns n' roses - Don't cry. Billy Idol - White Wedding. Freddie Mercury - Living on my own. F-r David - Words. Jennifer Rush - The Power of Love. Alphaville - Forever Young. Ebba Grön - Ung & Kåt. Det satt en man i båset nära oss som såg ut som Johnny Depps karaktär i Pirates of the caribbean, han var full av ärr och hade långt hår och var helt och hållet alkoholiserad. Han blinkade till mig och jag blinkade tillbaka. Kaklet på toaletten såg ut som pepparkaksdeg och det fanns en lapp där det stod släck ej. Vi fotade varandra med Susanns telefon, med bakgrunder så att vi såg ut som apor. Fredriks bild var bäst. Jag kände peddovibbarna komma när jag såg en ung kille dra av sig ett lager tröja och blottade sin överkropp som såg mjuk och musklig ut, jag ville ta med honom hem och göra snuskiga saker. Förlåt, jag skyller det på Jennifer Rush och tidsresegrejen. Vi väntade 29 minuter på tunnelbanan. Susann och jag fick sällskap längs fältet, förbi min gamla skola, förbi utomhusbadet och nästan idrottsplatsen.... alldeles mörkt och fullt av krokiga träd. Skiljdes åt vid ett vägskäl, jag träffade inga fula gubbar men däremot ett rådjur, vi stod stilla och tittade på varandra, länge länge länge. Magiskt.

Kommentarer:
Postat av: Fredrik

säg bara till så gör vi om det. de rosa serpentinerna ligger och väntar på dig.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback