windowlicker

14464-72

Hittade den här Terry-bilden som får mig att tänka både på Aphex Twin och
Francesca Woodman.

Känner mig sargad och inte redo för solljus. Skulle gärna inte synas just nu. Frukost på Copacabana med Ylva och Sofia, de har blivit polaroid-nördar och jämför olika filmer, vilken som ger mest cyan och minst magenta. Underbart. Sandra Qvist kom förbi, höggravid, och visade en låda med sina polaroider, jag tyckte mycket om porträtten på hennes gråtande farmor. Ylva tog en vacker motljusbild på mig, den ser ut att vara tagen en sommardag på stranden 1975. Tydligen kostar de där manickerna över tvåtusen att köpa begagnade. Pappa fotade mycket med Polaroid och Canon Dial, bilderna på min bror och systrar är magiska. Så fort jag drar upp huvudet ur sanden börjar jag minnas otäcka saker från sjukhuset, frågor dyker upp, varför varför varför. Jag minns plötsligt att läkaren var där sista gången jag besökte pappa på sjukhemmet, med två utbytesstudenter från Tyskland.

Kommentarer:
Postat av: ljuvlia

Hej, apropå Sofia, är det hennes Lomo eller Hoya eller Homo eller vad det är som är kvar hos oss sen nyår?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback