helgen

Det har regnat sedan tidig morgon. Jag har legat och läst i flera timmar, i den där förfärligt mjuka sängen hos mamma, under det där förfärligt färgglada porträttet av pappa som min farbror Thure målade -87. Sniglar ringlade längs asfalten när jag nyss gick tillbaka hem till mig.

Det blev en hel flaska vitt vin i fredags. Jag pratar oavbrutet av vin. Tur att jag hade två aktiva lyssnare, som dessutom är bra på att konversera. Tur också att det var gångväg hem när klockan närmade sig tre.

I går umgicks jag med Sofia hela dagen. Kulturamas fotoutställning på CFF (inte imponerad), lunch på Copacabana, middag på mammas altan. Mamma i tårar när hon och jag avslutar dagen med tekanna och bröd med ost och tomatmarmelad.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback