lyfta himmel

Mormor på akuten igen! Vacker och bräcklig som en orkidé låg hon på en brits.

Jag begav mig till Ki-jympa på Friskis som visade sig vara en slags blanding av tai chi, chi gong, hulahula, magdans och rörelser som kändes allmänt fåniga att göra i grupp. Vi lyfter himlen och tar ner den igen. Jag låg bredvid en ung kille när vi skulle rulla runt på golvet, han blev generad varje gång vi tog motsatta riktningar och våra ansikten möttes. Gruppledaren var av obehaglig karaktär: "mysfarbror" med vad jag förmodar udda sexualitet.

Allt kändes ok så länge jag var i djupandning och blundade.
Nu ska jag ta ett varmt bad med kamomillsalt som gör vattnet klargrönt.

Kommentarer:
Postat av: Annelie

Hoppas din mormor mår okej trots allt. Det lät ju onekligen...spännande med Ki-jympan.

Postat av: sanna

Jag tror hon är ok. Hon såg bättre ut än förra gången i alla fall...

2007-06-15 @ 10:47:32
URL: http://www.sannusjka.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback