ett kilo ifrån självsvält

image101
Fast föda & långpromenad, köpte en gul blomma att lägga på pappas grav... andra gången jag besöker honom, har värjt mig från det, varit rädd. Grävmaskiner, stängsel, cellofan. De bygger nya askgravar, för nya döda. Kyrkovaktmästaren åker runt i sin lilla golfbil. Rivig kyla. Huvudet invirat i blommig sjal som skydd mot vinden. Svindel på Stadsbiblioteket. Fika på Valand med Sofia & Pasha. Den lille äldre herren ger Pasha bannor för att han inte köpt någonting, trots att han satt där med en chokladbiskvi. Sofia och jag hade lånat fotoböcker, tunga som tegelstenar. Vi bläddrar i
Boris Mikhailovs bok Case history. Pasha säger: Ahhm, uhmmm, aha, ojoj, jaja, ok, ok, jag kommer aldrig åka till Ryssland mer. Vi köper presenter i den konstiga affären bredvid. Åker hem, går på Konsum, jag köper kondomer av en nervös tonåring som tror att kondomer är rakhyvlar, nej nej säger jag: KONDOMER, DOM BILLIGASTE DÄR MED BLÅ FÖRPACKNING. Pasha berättar om när han åkte första gången till Sverige och stod i Petersburg och funderade på vad man behöver på en resa, ja just det - gick in på Apoteket och köpte kondomer för 3000 rubel, hela väskan var full. 1/4 av svenska priset. Varje gång han skulle ta ut något ur väskan ramlade en kondom ut. I Stockholm blev han kondom-langare. Och nu - han diskar min disk och hjälper mig hitta bloggar om stervologi/bitchology, vi lyssnar på sån där minimalistisk techno (den romantiska varianten) och utforskar hur mycket av mig som har försvunnit sedan magsjukan gick över.

Kommentarer:
Postat av: Annelie

The Ark är här! I Filmhuset! och blir plåtade i rampen! Lite småkul faktiskt. Även om de kanske inte är så himla bra...

Postat av: sanna

Jag har hånglat med en av killarna i The Ark, men jag säger inte vem. :)

2007-03-23 @ 11:20:04
URL: http://www.sannusjka.blogg.se
Postat av: hunden

Hahaha... det är alltid någon som har hånglat med The Ark.

2007-03-23 @ 12:47:05
URL: http://www.hundlivet.worpress.com
Postat av: sanna

Jag vet. Sunk. Det var dessutom Hultsfred -97.

2007-03-23 @ 13:43:52
URL: http://www.sannusjka.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback