jurij gagarin

14464-88

Technoryssen har inte bara varit livvakt åt t.A.T.u, han är född på astronauternas dag och gick på dagis som hette Kosmonaut. Finfina grejer. Jag frågade om han drömmer om att åka till rymden, men det gör han inte. Rymden har alltid varit på tapeten i min familj. Pappa hade starka böjningar åt allt vad astronomi hette. Själv minns jag att vi hade en rymddag i skolan där vi fick krypa in i en uppblåsbar igloo med himlavalvet snurrande runt oss. En kall fläkt fick huden att knottra sig. Vintergatan kunde jag inte utläsa förrän i Ryssland, de där fullkomligt stjärnklara nätterna vid fiskodlingen som jag skrivit så mycket om. Vinter, vår, sommar, höst.

Ps. Glöm aldrig att Valentina Tereshkova var första kvinnan i rymden.

Kommentarer:
Postat av: Fredrik

nä, hur skulle jag kunna glömma det, jag var ju med.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback