lager på lager

14464-89

Jag älskar Alex Schulmans krönikor. Anser honom vara en mycket begåvad skribent. Dagens krönika i punkt.se var fint underfundig om människans komplexa natur. Vi är levande lökar och det är därför vi är så spännande. Jag vill börja skala. Slipa min pyramid (som Anders Petersen säger i JH:s dokumentär). Tänker också på den där historien som alla använder som avskräckande exempel - om mannen som fick en haschpsykos och trodde han var en apelsin. Och så detta om bakfyllan som dödar alla kreativa idéer man hade kvällen innan under sitt tredje glas vin. Man ligger i spillrorna av dem och våndas. Eftersom jag bara drack en ynka flasköl igår mådde jag oförskämt bra på min bussresa längs Strandvägen. Ett ögonblick där ingenting gjorde ont, kroppen var varm och lugn och jag kände mig med ens helt bekymmersfri.

Kommentarer:
Postat av: Annelie

Jag satt precis och läste Alex krönika och tyckte att det var något av det bästa jag läst. Hög igenkänningsfaktor!
Snart ska jag hem och titta på Wedding crashers.
Trevlig helg!

Postat av: moa

Släktens svarta får. Jag som skäms ögonen ur mig för hans skull, hehe.

2007-03-17 @ 02:19:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback