bye bye birdie

image121


Det har varit intensiva dagar. Tors-lör jobbade jag mitt tredje år på Filmhusets seminariedagar för unga filmare - Drömfabriken. Sofia kom in och jobbade en sväng i fredags och jag skrattade gott åt hennes The Office-manér. Den obligatoriska festen var inte lika hejdundrande som förra året, men inte fy skam. Jag, Sofia och Ylva drack vin och åt italienska delikatesser medan min mamma förde en livlig diskussion med Orvar Sävström (något om Kubrick/dataspel/svensk mjukporr). I lördags blev det långbord med hela personalen på en gullig pizzeria + mycket öl på Treat. Kvällen avslutades med en Made in Russia-fest på Gula villan, Alexander Velikoselskij var inbjuden för att spela sin elektroniska musik vilket inte uppskattades av fulla ryssar som hellre ville lyssna på Leningrad och t.A.T.u. Två bystiga blondiner bad honom att "stänga av skiten" och det hela var sjukt jobbigt och såklart typiskt. Man kan inte tvinga på folk svårmodig kultur en lördagkväll när publiken förväntar sig värsta röjet.

Och Valborg? Martins födelsedagsfest på Landet med Julia som sällskap. Superkoola Emmon spelade live och Fredrik Strage spelade en perfekt blanding av hiphop och industrisynth. Sedan gick vi till trädgårdsfesten i Midsommarkransen och smet smidigt förbi vakten. Träffade Ylva och Anna-Karin. Sofia var i Uppsala + Solna och hade ettdygnsfylla.

Allt var trevligt och fint på alla sätt. Men det är tomt i mitt bröst och inga fjärilar i magen. Igår tog jag en två timmar lång promenad, tänkte lite på pappa (som att famla i mörker... jag ser hans genomskinliga kropp och liksom trevar med händerna genom den) och närmast snubblade över en fågelkropp som brutalt låg uppsprättad på gatan... det var rått och obehagligt, fjädrarna virvlade i blåsten.

Kommentarer:
Postat av: marla

Åh fy vad obehagligt.

Kram

Postat av: sofia

... fågeln, kvar = urk.

2007-05-02 @ 15:50:28
URL: http://www.runarsdotter.blogg.se
Postat av: sanna

har du fotat den? :)

2007-05-02 @ 16:05:48
Postat av: sofia

ja. med två olika kameror. hehe. hoppas grannarna såg då den synen förmodligen såg märklig ut.

2007-05-03 @ 14:16:17
URL: http://runarsdotter.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback