terror on queen street

För tillfället har jag på mig ett par svarta Nike-spandextights från tidigt åttiotal. Min mamma kastar tydligen ingenting, förutom det som påminner för mycket om pappa. Vi har ätit borstj och till hennes stora glädje smakade den lika god som Sasjas mormors. Jag har varit i stadskärnan idag, och med det menar jag gatan som Gud glömde: Drottninggatan! Topshop, Zara, Åhléns. Huvudet fullt av förkylning och tusen solpudrade tonårstjejer i provrummen. Zara ligger i toppen på listan över Stockholms mest fruktansvärda provrum, jag ångrar mig varje gång. Köper aldrig någonting. Weekdays provrum är ganska jobbiga också, man känner sig iakttagen. På Monki är det för dunkel belysning, plus att man ser in genom hålen i draperierna. Och krokarna på väggen...? Huvudbry. En anställd på Åhléns raped my face med Kanebo-puder... Är tillbaka på rosenrot, och har druckit lite vitt vin, så jag är ADHD+.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback