allt

Det har regnat hela natten och idag är sista dagen på bokmässan för mig och Sofia. Vi ska träffa Maryse Condé och jag ska ställa mina intervjufrågor på tafflig skolengelska. Denna karismatiska, vackra kvinna. 

Igår träffade jag min idealman: Eric Ericsson. Han hade en egen monter och jag sa någonting om att jag var hans största fan vilket gjorde honom så rörd att han gav mig en bok med en hälsning i.

Jag hinner inte skriva om allt som händer här.

Vi var på prisutdelningen av Årets kulturtidskrift. Tyvärr vann inte Re: public service som vi hade hoppats. Mycket vin, mat och många fina människor. Särskilt tjejerna på RFSU

På spårvagnen hem träffade vi två ryssar. Min ryska är fantastisk efter några glas vin. Det är upphetsande att plötsligt behärska ett språk som man låtit vila så länge. Jag förstod att att de kom från Moskva och knappt vet var Petrozavodsk ligger på kartan, att den ene arbetade på kullager.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback