death is for pussies

image292

Det regnar katter och hundar. Jag kollar upp resor till New York och stipendiemöjligheter. Måste drömma annars går jag under.

Är det någon, förutom jag, som har sett Art School Confidential? Manusförfattarna till Ghost World har skrivit en historia om ångestfyllda konststuderande. Det roliga, i en annars ganska dålig film, är hur huvudpersonen Jerome får igång sin karriär. Allt går åt helvete, han har prestationsångest och vill ta livet av sig. Slutligen vänder sig till en alkoholiserad konstnär för inspiration, kräks på golvet, snor hans konstverk, glömmer en glödande fimp på heltäckningsmattan... Efter en invecklad historia hamnar han på kåken och blir rikskändis tack vare gubbens målningar.

Kommentarer:
Postat av: juliakli

vi åker tillsammans! vi gör nåt tillsammans! tar med din fina talang för text och bild, och min nya nikon d200. möter de fantastiskt människorna (några har jag redan träffat) och njuter av livet

2007-09-04 @ 19:00:37
Postat av: moa

Ja, jag har sett den! I just New York! Två flugor i en smäll eller så. Det luktar saliv à la tandläkare i mitt rum, jag tror det är plastgolvet.
pusspuss

2007-09-04 @ 23:15:32
Postat av: fredrik

jag har också sett den, men hade du inte påmint mig hade jag glömt bort det.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback