haussad hausswolff

image442

Efter 75 minuter hathayoga (med sexig, kvinnlig, rödhårig instruktör) träffade jag Fredrik och fikade på Soda (Bellmansgatan) där jag och mina vänner jobbade på gymnasiet. Tiden har verkligen stannat där, tjejerna i kassan är precis i samma ålder som vi var då, samma ljuvliga framtidsoptimism, samma hormoner, samma sneakers och samma jargong (samma Lucky Strike). Och där sitter man i soffan och känner hur tiden går runt i en och samma bana, som man så småningom halkar ur. Det var i alla fall en solig söndag med total sinnesnärvaro, några procent Renée-känningar (börjar släppa det nu), men i det stora hela en perfekt dag. Åt glass i Slussen och träffade Sangert på en solig trappavsats. Tog 1:an till Frihamnen och såg
Hausswolff Magasin 3. Jag vet inte om hennes konceptuella fotografi får mig att se existensen bakom en papplåda eller strumpbyxor i ett tvättfat... Däremot var det intressant att få en inblick i hennes anteckningsböcker och följa idéerna till resultat.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback