killed by beauty

image437

Jag målade inget bord igår, däremot beställde jag biljetter, deklarerade och städade bort högarna från golvet. Eftersom jag samlar på allt som är gjort av papper kommer min lägenhet aldrig bli smakfullt möblerad enligt feng shui. Jag är mer inne på
Salvadas linje, Bauhausvurm, arkivskåp och läder. Jag har till exempel en plasthurts i italiensk design från 60-talet som jag tycker väldigt mycket om samt ärvda konstverk av Marie-Louise Ekman (den inredda plexiglasboxen) och alldeles för många böcker.

Har idag på mig nunneklänningen som får min kropp att likna en liten sparv. En sparv på väg till begravning. Läste detta och detta inlägg om att känna sig tvungen att vara fin. Själv har jag inte brytt mig om mitt yttre särskilt mycket de senaste två åren eftersom jag varit deprimerad, nu fixar jag till mig för att orka se mig i spegeln och för att jag har en snygg pojkvän som jag vill mäta mig med. Jag märker att jag bemöts annorlunda när jag ansträngt mig och jag känner verkligen igen mig i både Lia och Sandras text. Det handlar förstås om att jag blir mer utåtriktad, trevlig och glad inför min omgivning. Önskar dock att jag kunde känna samma sak utan mitt svindyra smink och vara sådär obrydd som en av de som kommenterat Sandras inlägg.

Kommentarer:
Postat av: Salvada

Pappersbusinessen, alltså; jag fattar precis. Jag är på väg att bli en hoarder, samlar stuff för framtida "projekt" hela tiden. Fyran får komma hem till mig snart och rensa.
Och snygg hurts!

2008-04-15 @ 16:01:07
Postat av: sanna

Precis, jag måste verkligen hitta en lösning på detta problem. Arkivera i pärmar kanske? Vilket heltidsjobb...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback