och så blev det söndag

Ok. Helgen! I fredags var jag med gravid Gabbi på Morfar Ginko för att fira att Danne Dust fyllde 30. Sedan tog jag mig till Mosebacke och träffade Sofia på en spelning med Darlene Love. Drack tre öl och vaknade upp morgonen efter med huvudvärk - en lång tunnelbaneresa ut till Alby för en biblioteksinvigning. Det regnade redan då. En byggarbetare av förmodat ryskt ursprung satte sig framför mig på tåget, skrevade i sina blåbyxor, öppnade en sjutvåa och spelade ihålig techno högt i sin mobiltelefon. Ringde en polare och försökte sälja "knappar & brus" för "säsongen har ju börjat". Skulle hem till Vårby gård och dricka absinth... Hans ögon var isblå, varglika. En halvdöd gubbe satt i fyrgruppen bredvid och drack en folköl. That's that. Och kvällen. Regnet öste ner. Vi väntade länge på en buss, på ett tåg, på en taxi - ut till industrilokal på odefinierbar location i Sumpan. Inte ens taxin hittade till adressen. Kom slutligen fram, mötte Pasha vid gallergrinden och allt var fint. Techno, techno, pounding heart. Det blev ljust och vi räddade en kille från att somna i en lerpöl (alternativt sina egna spyor), satte honom i en taxi mot St Eriksplan. Vandrade under paraplyet och var inte hemma förrän early morning. Gillar inte den ensamheten längre... saknar snacket och kroppsvärmen. Drack istället en kopp the för att lindra en annalkande bakfylla och föll sedan i koma. I dag är jag bara kropp, inte själ.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback