trippel axel

Ylva lagar fisk. Vi dricker bubbel och lyssnar på Nina Simone. Mitt ansikte är ömt efter frontalkrocken med en iranier på Kungsgatan, eftersom vi var i jämnhöjd var det ansiktet som tog skada, näsblod och vad som kändes som lösa tänder. Helvete, skrek jag och han tog mig om axeln och frågade om allt var ok, jag skrek lite till men brast sedan ut i skratt och fortsatte lyssna på ipodens bästa låt, promenerade ner till Zita där biljetterna var slutsålda, gick tillbaka och träffade Fredrik av en slump. Fika på Valand, sedan en runda på Åhléns (det är vår grej), lånade hans Visa Gold och köpte en svart Velour-klänning för halva priset + ny kalender. Tidigare hade jag ätit en sen frukost med A på Vurma efter ha sovit djupt till kl 14. I går firade jag Sangert som fyllt år, var vansinnigt trött efter veckans brist på sömn, gick vid tolv och gjorde Stureplan med A, talade lite för mycket om en ångestklump i bröstet, drog in honom i mitt svarta moln, mest för att skingra det, avdramatisera. Är det sömnbristen som gör mig låg?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback