helgen

Huvudvärken la sig under lördagseftermiddagen. Jag satt i många timmar på Skogskyrkogården. Upptäckte Skogskapellet som ligger vid Greta Garbos grav, en magisk plats, har aldrig sett något liknande - och jag bor bara ett stenkast därifrån. Det toppar listan över absolut vackraste platser jag varit på, tillsammans med Tiergarten i Berlin, Assisi i Italien, fiskodlingen i Ulmalahti. På kvällen var jag och Ylva på Trädgården vid Klara sjö, kom dit tidigt och drack billig öl, blev sönderpratade av en kanadensare som åker till San Francisco samtidigt som jag. Hans svenska vän skulle ta tåg genom Finland över till Ryssland och jag fick något nostalgiskt i blicken och berättade allt om Karelen. Blev full och dansade i r'n'b-rummet, Ylva hade tigerrandig sparkdräkt. Igår möttes vi igen, på Gröndals klippor, jag vågade inte bada. För mycket sjögräs, för halt, slemmigt. Min kropp var kritvit bredvid Ylvas pepparkakshud (tre månader i Argentina...). Promenerade till Hornstull, rosévin på Street. Livet, va.

Kommentarer:
Postat av: gabbi

Hej sanna! Kan verkligen rekommendera den guidade turen stadsmuseet har på skogskyrkogården. Jag älskar också skogskapellet!

2008-06-02 @ 12:35:29
Postat av: sanna

Har funderat på det, synd bara att det är lite dyrt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback