something new, something borrowed



E hittade den här, från Hanekes re-make av Funny Games. Naomi Watts. Hon är ganska bra i Mulholland drive och 21 grams. På postern ser hon ut som ett sådant där gråtande barn som alla hade på sina väggar förr i tiden (på 80-talet?). Det är tyst och lugnt på jobbet. Jag känner redan resfebern komma, det pirrar i benen, påminner om en nyförälskelse. Att ensam resa. Långt bort. En handling som ska komma att betyda något, åtminstone markera en slags gräns mellan före och efter. För mig symboliserar resan toppen av det här ganska så spännande året. Det är också en konfrontation med allt som känts jobbigt med min far och familjerelationer. En nystart är att börja ta ansvar för sina handlingar, följa upp, sluta gömma sig. Tydligen behöver jag korsa både klimat- och tidszoner för att verkställa mina mål.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback