ex-factor

Tänker lite på mina ex, hur stabila de är i sina nya förhållanden. De har hittat rätt, vilket också indikerar vilken mismatch vi var in the first place. Och jag är glad för deras skull, särskilt för min kära ryss, att han har byggt ett litet bo för den kärleken. Det enda som klämmer i hjärttrakten är att hon, den nya, varit där. I Ulmalahti, hos hans familj. Det känns weird. Och de ligger förmodligen i sängen, efter en akt, och tragglar det kyrilliska alfabetet. Precis som vi gjorde. Men, allt har ju rubbats ur sina banor sedan dess - vi har båda förlorat familjemedlemmar och börjat om. Det är efter nu. Jag är i en relation med någon som har allt det jag saknade i min förra: distans, utmaning och hjärtasmärta. Precis vad jag förtjänar efter ha gett mitt ex gråa hår.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback