menage à trois

image414

Min brors exfru brukade berätta om sin ungdom för mig när jag besökte dem i London. Hon är född på Korsika, uppvuxen i Paris. Hon visade mig ett gulnat fotografi från en strand där hon går hand i hand med två mörka pojkar, hennes första pojkvänner. Väldigt Jules et Jim (eller som bilden visar: Y tu mama tambien!) över den historien. De brukade hålla till i baksätet av en gammal bil som stod vid stranden, skymd av ett buskage. Strax innan hon och min bror separerade tog hon ett banklån och köpte dyra designkläder, jag minns påsarna som trängdes på heltäckningsmattan i rummet jag sov i. Något kvarter därifrån bodde en seriemördare som gillade att steka sina offers hjärnsubstans. Han sitter i fängelse nu.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback