Seppo

Anna fyller år idag så jag besökte hennes ateljé. Läste lite Markis de Sade och pratade (det förekom en del fånleenden, ja). En professor hade hackat ner hennes kukornament för att ett gäng japanska utbytesstudenter skulle ha vernissage. Så dumt. Ute var det iskallt och jag promenerade över bron till Gamla Stan. En finsk fyllgubbe började skrika efter mig.

- Tjejen! Varför så bråttom?

Han småsprang bakom mig med telefon i ena näven och spritflaskan i andra.

- Om du inte ser upp kommer livet att knulla dig! Man måste göra motstånd! Vässa tänderna! Min fru är en kärring..

Jag raskade på och hytte lite med den i bubbelplast inrullade affischen jag fått av Anna.

- Om någon gör dig illa, kalla på Seppo! Jag klarar allt, jag är en riddare!

- Jag lovar, sa jag och svängde av mot tunnelbanan...

Kommentarer:
Postat av: Annelie

Fick du nåt nummer till Seppo? Om jag skulle behöva låna honom nån gång tänkte jag..?

Postat av: Sanna

Jag tror att det räcker med att bara ropa ut hans namn!

2008-03-26 @ 10:03:51
URL: http://www.sannusjka.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback