fröken snöblod

image470

I morse kom nordanvinden och spred skräck bland de shortsklädda trafikanterna på Karlbergs pendeltågsstation. Jag, nyvaken efter dålig sömn och ett ömsint hej då, liksom flöt med vinden ut till Spånga och plötsligt stod E i en syrénbuske, klädd i kamouflage och Lennon-solisar, liksom spanandes och "låtsades" lukta på blommorna. Vilka överaskningsmoment jag möter i den annars så rutinerade vardagen. Ännu en vän ska börja jobba på min arbetsplats, one big happy family. Min Anna. Snart rivs väggen som delar av mitt rum med en helt ny dimension av lokalyta, jag väntar på att få se en slägga tränga sig fram mitt i en Tellier-låt. I övrigt: restaurangmiddag igår för tredje gången den veckan, vi satt som i en tågkupé, rent av obekväma röda sammetsäten och sedan amaretto på East, lättsamt samtal med två turistande spanjorer som jobbade med fashion i Barcelona, allt jag kunde komma på att säga var att min kompis en gång blev brutalt rånad i en tunnel och blev av med minnet och alla sina tenta-anteckningar. Somnade till Lady Snowblood och molande magvärk.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback