urmodern

Jag tror att jag har hittat min kvinna! Jag var på privatkliniken i morse och hade turen att få en kvinnlig, underbar läkare som bara råkade arbeta extra som samtalsterapeut med inriktning på posttraumatisk stress. Hon är den första som fått mig att slappna av, som tilltalat mig vid namn och liksom tröstat bara med sin blick. Hon kunde läsa av mig efter ett kort samtal, förstod mina problem och bagatelliserade dem inte. Du måste haft det jättejobbigt, säger hon och stryker mig medhårs. I övrigt är jag frisk som en nötkärna, alla värden är tipp-topp. Det viktiga är att hon tar problemen (nacke/mage) på allvar, att hon förstår hur underliggande de är och att man faktiskt kan bli ordentligt sjuk om man inte gör något åt dem. Jag skulle vilja gå och prata hos henne regelbundet, men smakar det så kostar det dessvärre.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback