{{{

image389
I går var jag på gym. Jobbade med hantlar bredvid spänniga muskelmän. Kände hur smärtan i nacken genast lättade. Nere i bassängen såg jag en man vars rygg pryddes av hår i formen av ett hjärta. Tog mig senare ut till Fredsgatan för Annas vernissage, en grupputställning av Mejans elever. Anna hade gjort stuckaturen till en av lokalens vita väggar, först la man inte märke till den, men gick man närmare var det tydligt att det som bildade mönstret var kukar. Stora, små, hårda, mjuka, alla välformade och gjorda med kärlek. Jag drack mina öl snabbt, alldeles för snabbt. Hittade en svartklädd tjej med långt, ljust hår som jag pratade sönder, stackaren. Kanske kände jag mig malplacerad i all craziness, allt löshår, allt svart, all borderline. Jag saknade A. Är man en Bonnie behöver man sin Clyde.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback