redrum

Jag har laddat ner Skype och väntar på att min amerikanske vän ska infinna sig så att vi kan planera sommarens resa. Sånt här gör mig nervös. Prata in i skärmen på en dator. Dessutom med någon som jag aldrig träffat och som pratar amerikanska. Mardrömmen är om kameran skulle sätta igång - jag skulle inte längre vara trygg här mellan hemmets väggar, utan känna mig snärjd i sann Big Brother-anda. Till och med MSN gör mig stressad. Var tvungen att ringa Fredrik för att slappna av och det funkade för en stund. Kanske har jag också lite resfeber inför Luleåtrippen imorgon, tänk om jag får lappsjuka/The Shining-ångest på hotellet...? Den där känslan som jag och Karin pratade om för någon vecka sedan - den man fick på dagis när alla andra sov eller under mörka kollonätter. "Den universiella ensamheten". Har inte känt den på mycket, mycket länge. Inte ens när pappa dog. Jag har varit skonad. Just därför vore det typiskt om jag fick den uppe i Luleå, på ett Scandichotell, mellan manglade lakan.

Kommentarer:
Postat av: Julia

adda mig

2008-05-12 @ 23:27:17
Postat av: Salvada

Haha! Just "på ett Scandichotell". Och jag fattar din fear.

2008-05-13 @ 09:36:32
Postat av: Sanna

Ipod + alkohol brukar kunna bota det mesta. Och jag är
inställd på lite romantisk qualitytime with myself.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback