i min allergiska dimma

image112
Pollen, pollen, pollen. Halsen svullnar, ögonen kliar, allt kliar. Huvudvärk. Har knappt sovit i natt. Men det är vackert därute. Snart blommar körsbärsträden. Var uppe på sjukhuset i går. Mormor delar rum med ett gäng pantertanter, varav en har bott granne med Burt Lancaster, en är spanjorska och en är bosatt på Skärgårdens yttersta udde. Mormor var pigg och glad i lila pyjamas. En markant skillnad från besöken hos min far där det knappast var tjohej tjohej och kaffe med kaka. Min morbror och hans fru kom förbi och vi pratade om deras fullt utrustade husvagn som har golvvärme och 24 tv-kanaler. Sedan åkte jag och mamma hem och drack Cosmopolitan på balkongen samt lagade himmelskt god mat. Frid och fröjd. Kvällen spenderades på en madrass med manligt sällskap, folköl och chips, musik och Wallander, några retsamma kommentarer om min anorektiska kropp och ett antal krokodiltårar.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback