heavy metal-angst

Eftersom min midsommarhelg har gått i nykterhetens tecken drog jag mig idag ur min dvala och mötte upp Pasha för en promenad på söder. Några 19-kronors-öl senare är jag en annan människa, en människa utan sorg. Simple as that. Heavy metal, öl och fotboll är ibland allt en kvinna behöver. Och en nära killkompis som drar till med några ryska ordspråk som liksom perfekt passar för tillfället, som rätar upp ens rygg och får en att glömma sina tårar. Några jordnötter och ett par skämt, tillbaka till verkligheten. Och förstår ni att jag sprang hela vägen hem från tunnelbanan, i regnet (okej, jag stannade en gång för att knyta mina skosnören) och jag hörde mina flämtningar djupt inne i huvudet och ändå, ändå är det inte helt okej.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback