Absolut Röd

Min kompis Ylva fotar för City. Imorse såg jag hennes fina bild på boxaren och blev glad. Imorgon kommer my r-u-s-s-i-a-n till Sthlm och det är inte en dag för tidigt. Ska möta honom på Centralen och krama ihjäl honom. I Ryssland möter man alltid sina vänner/släktingar som kommer med nån form av transport. Gärna med blommor eller alkohol. Såg på nyheterna att ryssarna håller på att supa ihjäl sig. Jo tack. Svennarna ojar sig samtidigt som de pumpar in varumärket Absolut Vodka i Ryssland. Nyrika ryssar pimplar gratis Absolute Red med hallonsmak i promotiontält. Jag var på spelningen med Hundarna igår, på Kulturhusets tak. Drack inte vodka, men sedvanlig öl. Betalade mycket pengar för att se stela stockholmare stå i hörn och vicka lite på benen. Hur kul är det att spela för människor som inte vågar stå närmare än tio meter från scenen? Som står där bak och trycker i sina jävla frisyrer och vintagekläder och kämpar för att ingen ska se igenom skalet. Bajsnödiga stockholmare. Det är hursomhelst alltid inspirerande att se hundarna, det verkar vara så kul att göra musik tillsammans. Synd att man inte har några musikgener i kroppen. Nu vill jag äta sushi.

Kommentarer:
Postat av: Bauser

Måste allt vara så jävla neggo? Och japp, svenskar kanske kan upplevas som stela men det är vida bättre än ryssarnas (obs! som du, generaliserar jag) personlighetskvävande karaktärsdrag. Ryssland är som det är av någon anledning, eller hur?

2005-08-17 @ 17:01:29
Postat av: sannusjka

Hej bauser!

Kul att få debattera lite! Visst har du rätt i att det är tråkigt att vara neggo och jag är egentligen olidligt trött på att jämföra ryssland med sverige, eftersom allt är relativt. Men -- det är en sån kulturkrock att komma hem. Det som jag har svårt för är svenskarnas (skandinavernas) storebrorsmentalitet när de kommer till ryssland -- deras dubbelmoral, hur de ständigt påpekar hur bra sverige är med vårt sociala skyddsnät och hur medvetna vi är osv -- när de själva beter sig som svin på sina resor.

För mig är Sverige ett system som gör mig lat & bekväm. Och ja, ryssarna lever mer i nuet. Och ja, det är stereotypa föreställningar. Och ja, ryssland har en "personlighetskvävande" historia. Men de tar hand om varandra eftersom staten inte gör det. Svenskarna köper anti-depressivt.



/ Sanna



Ps. Ryssland är verkligen ingen smekmånad, efter nio månader är det skönt att komma tillbaka till mitt rena, välordnade Sverige.

2005-08-26 @ 14:21:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback