gone under sea

sömnlös i stockholm ---- på ryska kallas fenomenet zapoy; detta eviga supande som inte slutar förrän man vaknar upp och har influensa eller är alkoliserad. tiden flyter samman till en enda lång sommarnatt. man får finnar och blåmärken. kåt & redlös. i lördags firade vi J på sjöhästen och stod och smygsöp uppe bland buskarna. det var en fin kväll som slutade på kungsholmen, jag & anna sov i saras säng i morgonhettan. ångest att åka hem i högklackade skor och rödflammigt ansikte när andra är på väg till stranden. jag stupade i säng och sov hela dagen och på kvällen kollade jag på gamla inspelade avsnitt av Elbyl, Musikbyrån och serien This Life. Elbyl handlade om narkomaner i Kaliningrad som visade upp sina ärr och talade om sin hiv-smitta som det vore det naturligaste i världen; jag låg i soffan och grinade, för att det var sorgligt eller för att jag saknar Ryssland?

efter ett zapoy vill man gärna ha sin kæreste hos sig - fotmassage & glass. tills vidare går det bra med sin rumskompis - ryggmassage & nudlar.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback