poliser :: transvistiter

Regntung! Låg kvar i sängen imorse och kände för att ligga där resten av dagen och läsa en bok. Men eftersom min arbetsmoral ännu icke har svikit mig sitter jag framför skärmen igen. Här umgås jag med byggjobbare och ett fikusträd.

Igår var jag på jazzfestivalen. Tvillingarnas spelning ute i gräset var härlig, de bjuder verkligen på sig själva och får alla att slappna av. Sedan satt vi på taket till mejans ateljéer, med filt, vin och ett gäng konstnärer med färgfläckar på byxorna. En tjusig polis kom uppklättrandes och undrade om vi skulle planka in på området (hans kollega skrek från gatan att vi skulle bli gripna om vi gjorde oss skyldiga till detta hemska brott), men tyckte nog att vi kunde få sitta och fortsätta ha det trevligt, tack så mycket. Hursomhelst så plankade vi förstås in och såg Lauryn Hill. Det var fint. Hade tur med gröna linjen när jag åkte hem, för en gångs skull. Nu är det jobbvecka som gäller, tills på fredag då jag ska på vernissage på Fotografins hus -- min f.d fotolärare ställer ut bilder på transvistiter.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback