norrsken

frida

Heja Norrland! Läste om Frida Hyvönen i Expressen. Hon kommer från samma ort som Sofia (och Sahara Hotnights) där alla är king på handboll. Jag minns intervjun i Public Service där hon liknade sitt piano med ett "djur med hovar", det var fint sagt. Hon är fin, Frida. Borde köpa hennes skiva. Fick David Sandströms underbara skiva (där Frida sjunger) av Sofia när hon hälsade på mig i Petrozavodsk. I augusti ska jag åka upp och finna mina norrländska rötter. Släktingarna är döda och begravna, hustomterna sålda. Men mitt genetiska arv kvarstår. Tänk att få hänga med Frida Hyvönen under midnattsolen. Nu bor hon ju i stockholm och kommenterar det såhär: "Här är folk mer misstänksamma. Om jag säger att jag ska springa efter de där tio spännen som saknas för mjölken i affären så vill jag att expediten ska lita på mig!" Ja, heja Norrland och grannsämja. Jag och Sofia var på Lava igår och tittade på bokbindningsmaskinen. Hennes norrländska är bred och sävlig när hon har varit hemma i Robertsfors. Tittade på L word hemma hos föräldrarna. Ocensurerat.




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback