déjà vu

En orgie i nostalgi på middagen igår. Jag trodde att jag skulle kvävas av skratt. Har glömt (förträngt?) vad mycket konstiga saker jag och Julia gjorde när vi var tonåringar. Vi flyttade hemifrån tillsammans, sista året på gymnasiet, till en etta i Zinken. Jobbade på café Soda och var ute och rände mest hela tiden. Hur lyckades vi ens ta studenten? Den bästa historien är när Julia skulle på Joe Labero-show med sitt jobb på Vivo. Den kan jag berätta nån gång, muntligt. En annan top ten är när vi hade som jobb att läsa in fejkade kontaktannonser på telefon. Eller när vi rökte gräs på Kvarnen med en dvärg och nån som jobbade på Z-tv. (Dagen efter skulle jag på intervju hos H&M, och jag var grön i ansiktet av illamående, men fick jobbet ändå. Det var nog det värsta jobbet jag har haft. Råkade sätta igång brandlarmet en gång och bidrog förmodligen till att hundratals människor fick tinnitus.) Festerna på Kvarngatan är också ett kapitel för sig. Minns ni den sommaren när någon hade lagt ut två lik, invirade i vita lakan, i backen på S:t Paulsgatan? Det var Gabbis grannar. (I min dagbok har jag skrivit "mitt liv är som ett avsnitt av Twin Peaks"). Vi brukade sova över i hennes lilla etta. Det var sommaren när jag var med Johnny. Vi var ute hos hans föräldrars hus på Ekerö och jag skulle cykla på nån jävla 24-växlad cykel och ramlade och slog upp hela knät, sen drack vi öl och badade nakna på stranden. Det var hos Gabbi vi hånglade första gången tror jag. Han körde med "killa på ryggen-tricket". Åh, det var så länge sedan någon killade mig på ryggen! Jag som är addicted till det. Julia Landgren var min kill-partner hela gymnasiet, det är inte så konstigt att jag inte minns något av lektionerna. Tjejer är ofta bättre på det, kanske för att de har smalare fingrar och längre naglar. Jag saknar tiden då man tittade på Knesset och läste Darling. Gick in med fejkleg på Bonden, Sjögräs och Snaps. Skickade brev till Per Hagman och fick svar. Och så skrev man de mest fantastiska dagböckerna. "Jag har en brun, vacker, fjunig kropp och jag lyssnar på New Order. Jag hatar kukkillar. Har inte pratat med M på en vecka. Tänk om han är död." "Det är tolv timmar sedan vi hade sex och imorgon är det Sveriges nationaldag. Han hade en blåtira över ena ögat och vi lyssnade på The Manson Family. Jag är så kär."

Kommentarer:
Postat av: julia

kill är fan det skönaste

2006-12-18 @ 15:03:17
Postat av: Julia

Those were the days... Känns som att jag lever om den där galna våren precis just nu faktiskt, men med mer självförtroende och mindre självdistans, haha.

2007-01-04 @ 15:46:11
Postat av: julia

Those were the days... Känns som att jag lever om den där galna våren precis just nu faktiskt, men med mer självförtroende och mindre självdistans, haha.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback