ryssfemma

Bloggen strejkade ett tag, men nu verkar det funka. Jag har redan läst ut "Konkurrens till döds", jag skyller det på det onormalt stora typnsittet som var irriterande. Nu måste jag ha mer. Vem är det som inte har lämnat tillbaka "Elementarpartiklarna" på Stadsbiblioteket? Gör det snälla. Jag kan ju bara läsa om människor som mår sämre än jag. Ge mig lästips på någon bitter och cynisk författare, gärna manlig med skruvad sexualitet. Idag hade jag ett möte med hon läraren som sa till mig att det kommer ta sju år innan jag blir normal igen. Jag är lika full av skit, jag. Sitter och låtsas att jag kan ryska, när jag egentligen är tillbaka på nybörjarnivå. Jag förstår inte rysk grammatik, eller grammatik överhuvudtaget. Det är inte min grej. Jag hade underkänt i matematik på gymnasiet och det är nästan samma sak. Jag kan jättegärna komma och föreläsa för hennes elever om mitt Rysslandsprojekt, men tids- orsaks- och sättsadverbial... ja sovsjem ne panimajo. Jag satt på Valand och försökte plugga, men ansträngningen slutade i att jag skrev fula, jättefula, ord på ryska i min kalender. Jag känner mig så arg och irriterad. Jag svär hela tiden. Ikväll ska jag på Mejanfest nånstans i Slussen, kom dit och hångla med mig!

Kommentarer:
Postat av: Fredrik

Hjalmar Söderberg är manlig och bitter, prova honom.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback