ugglor i mossen

Man önskar att man hade någon som Sally Bowles i "Cabaret" som tar en under järnvägsspåren och skriker så högt man kan tillsammans. Eller Natalie Portmans rollfigur i "Garden State". Som Marit Bergman sjunger - "Let's be alone together"... Jag drack glögg med Egil på Dining Club, träffade Moa & Anders på Ugglan och såg The Tiny spela, mycket fint, synd bara att tårkanalerna är på ON-knappen konstant. Och så problemet med att le. Fick äntligen en Houllebecq-roman att läsa, hans debut "Konkurrens till döds". (Ugglor stirrade från väggarna, inte är det väl bara jag som är skadad efter en uppväxt med "Twin Peaks"...?)  Satt mellan en familj på tunnelbanan där pappan pratade som Dynamit-Harry i "Jönssonligan". Det värsta jag vet är när man parfymerar tunnelbanor och andra offentliga utrymmen. Kombinationen gamla spyor och doftgran. Usch. Kommer hem och kan inte sluta skratta åt översättningen av "Lilla apan". Vad menar de egentligen? Att de är som apor för att de är lesbiska, liksom helt alienerade? För att man i Ryssland anser att homosexuella borde sitta bakom galler? Kan en ryss snälla förklara för mig?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback