H2O

image105

Låg och guppade i det varma poolvattnet på Centralbadet och kände mig bekymmersfri. Lätt. Sträckte ut alla muskler och flöt på ytan. Drev ut toxider i ångbastun. Sedan ett stort lass mat på uteserveringen i solsken. Tack Julia. Igår var jag på Gula villan och drack några öl med ryssar. Lyssnade på anekdoter. Tycker särskilt mycket om när Pasha berättar om Tjetjenien, sättet han gör det på. Om vardagliga ting. Hur det är att vara en hormonstinn tjugoåring på militärtjänstgöring. Hur de låg i tält och sprutade tjejparfym i luften för att alla skulle drömma bättre... Och hur de laddade ner musik från London och lyssnade på Chemical Brothers under hjälmarna. Om de som dog och om solrosfält.

Om två timmar ska jag och Sofia ägna oss åt gammal hederlig civil olydnad.

Kommentarer:
Postat av: ljuvlia

Tack för att du gjorde det till en supersöndag trots en del tråkigheter... Om du vill ska jag ha förfest imorgon innan weekdayfesten på spyan, om vi hinner tänkte vi ta en sväng förbi AG innan också. Kram

2007-04-03 @ 14:58:14
Postat av: sanna

vore kul att se AG igen. ja.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback