se min nakna blick

image276

K Special
visade igår dokumentären Here's looking at you, boy. Det var intressant och kul att se hur homosexualitet har skildrats på film. Som vanligt låg tyngpunkten hos bögarna och inte flatorna. Toalettscenen ur Fucking Åmål visades som exempel på lesbisk kärlek. Och en manusförfattare från L word fick ta ton. I övrigt var filmer med lesbiskt tema ganska dåligt representerade. Jag kom att tänka på den argentiska svartvita filmen om två flator som kidnappar en brud och våldtar henne, någon som minns vad den heter? Många manliga regissörer blev intervjuade, jag tyckte särskilt att Gus Van Sant verkade rar.

DN skrev en snutt om filmen
här.

Kommentarer:
Postat av: fredrik

hm, hoppas den går i repris, fast efter att ha läst dn-artikeln är jag en smula skeptisk. varför börjar man exempelvis på 60-talet? själv har jag skrivit om ämnet på filmforum flera gånger. här är två länkar dit: http://tinyurl.com/2yslf3 och http://tinyurl.com/2cqo33
den argentinska filmen heter "helt plötsligt".


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback